село

Кажуть, життя циклічне. І все нове вже колись існувало в цьому світі.

Неможливо не погодитися, якщо поглянути на сучасні, інноваційні методики виховання дітей. У них ви легко розпізнаєте відповідники народному вихованню, яке практикувалося в родинах багато століть.

Працювати!

Колись діти починали працювати змалечку. Звичайно, їм давали тільки посильну роботу, але й це вже виховувало в них працьовитість, уміння доводити розпочати до кінця. Робота, яку загадували дітям, позначала їхнє місце в соціумі, прийняття до колективу, вчила відповідальності. Від того, як вони виконують роботу, залежала і життєвоспроможність усієї родини.

З трьох років дітям давали пасти гусят, курчат, згодом й увесь табун дорослих гусей. Пізніше – теля стерегти (прив’язане, звичайно), напувати його, потім свою корову, потім ще й сусідських, але вже за невелику додаткову плату. От вам і перший посильний зразок гарантованого кар’єрного росту та й заробітку!

Це не настільки великі гроші, але наскільки піднімає самоповагу в дитини.  А самоповага (в розумній, звичайно, мірі) – це необхідна передумова для формування гармонійної самодостатньої особистості.

горох

Перебрати горох

Це вам не жарти, а справжні ефективні методики раннього розвитку! Чому ж процес перебирання гороху, квасолі чи гречки такий важливий для дитини?

  • Розвиток дрібної моторики. Це потужно розвиває мозок і зв’язки між півкулями. А значить – чудова пам’ять, кмітливість, уважність.
  • Такі завдання розвивають почуття відповідальності. Від того, як впорається маля, залежить якість їжі, що споживатиметься всією сім’єю. До речі, сідаючи за стіл, не забудьте похвалити дитину, урочисто проголосивши, хто виконував цю кропітку роботу!
  • У дитини відбувається тактильний контакт не з пластиком, синтетичними фарбованими тканинами, а з живою рослиною. Дитина пізнає світ на дотик, вчиться відрізняти колір здорової крупинки від хворої, заряджається енергетикою природи.

котигорошко

Ігри з горохом

Як змусити дитину виконувати такі завдання, якщо вона цього не хоче? Усе залежить від вашої фантазії: назвіть цілі горошинки добрими, а зіпсовані – злими, поганими. І дитина власноруч відділятиме зло від добра.

Варто і казку про Котигорошка розповісти, розпочавши її словами: «Ще за царя Гороха…» Виконуючи цю роботу, можна разом поміркувати, чому так багато казок починаються саме такими словами – так ви чудово простимулюєте розвиток фантазії у малечі.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Як святкували Великдень на Волині 100 років тому

Джерело: etno-selo.com.ua